Connect
To Top

Φύγαμε για την υπερειδική του WRC. Εντυπωσιακά πλάνα. Ολο το πρόγραμμα (video)

Το μοναδικό EKO Ράλλυ Ακρόπολις, 69ο στην ιστορία, θα έχει φέτος την λαμπρότητα που του αρμόζει, αφού ο ιστορικός αγώνας αυτοκινήτων εντάχθηκε πλέον μόνιμα στο καλεντάρι του WRC (Παγκοσμίου πρωταθλήματος Ράλλυ). Μετά από την περσινή δοκιμαστική διοργάνωση, που παρά τις δυσκολίες λόγω κορωνοϊού διεξήχθη υποδειγματικά και εισέπραξε τα συγχαρητήρια της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, φέτος όλα έχουν προγραμματιστεί με τέτοιο τρόπο που μας προειδεάζουν για ένα ξεχωριστό υπερθέαμα από την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου, στην υπερειδική του ΟΑΚΑ, μέχρι τον τερματισμό της Κυριακής 11 Σεπτεμβρίου, στο Ρεγκίνι.

Θα έχουν μεσολαβήσει 16 διαδρομές, με συνολική απόσταση 305,86 χιλιόμετρα που θα πρέπει να διανύσουν τα 13 πληρώματα της κλάσης WRC που διεκδικούν τον τίτλο του πρωταθλητή, ενώ συνολικά θα τρέξουν 70 αυτοκίνητα, με οδηγούς και συνοδηγούς από 31 χώρες.

Οι κορυφαίοι του WRC

Το Ράλλυ Ακρόπολις θα αποτελέσει τον 10ο σταθμό των εργοστασιακών ομάδων του WRC, που διεκδικούν τον τίτλο σε οδηγούς και κατασκευαστές. Τα 13 αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ στην νέα εποχή των υβριδικών αυτοκινήτων, θα δώσουν τη μάχη τους σε ένα από τα πιο δύσκολα ράλλυ, που μπορεί να κρίνει την εξέλιξη των πρωταθλημάτων, αφού θα ακολουθήσουν άλλες τρεις διοργανώσεις για την ολοκλήρωση μιας θεαματικής σεζόν.

Η πρωτοπόρος στη βαθμολογία των Κατασκευαστών, Toyota Gazoo Racing WRT, με 381 βαθμούς, θα ξεκινήσει τον αγώνα με τέσσερα Toyota GR Yaris, με τους επικεφαλής στη βαθμολογία και νικητές του EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021, Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, με 203 βαθμούς, να οδηγούν την κούρσα, με στόχο ο νεαρός Φινλανδός οδηγός αγώνων να κατακτήσει τον πρώτο του τίτλου. Φυσικά δεν θα θέλουν να παίξουν ρόλο κομπάρσου τα υπόλοιπα πληρώματα της Toyota, των Elfyn Evans-Scott Martin (3οι στην κατάταξη με 116 βαθμούς), Esapekka Lappi-Janne Ferm (έχουν μαζέψει 57 βαθμούς) και Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (5οι με 92 βαθμούς).

Με τρία i20 Ν έρχεται στην Ελλάδα η Hyundai Shell Mobis WRT, που βρίσκεται δεύτερη στην κατάταξη με 293 βαθμούς. Ott Tanak-Martin Jarveoja (βρίσκονται στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης με 131 βαθμούς) και Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (στην 4η θέση με 106 βαθμούς) θα ηγηθούν της προσπάθειας της κορεατικής ομάδας, ενώ το τρίτο Rally1 της Hyundai θα οδηγήσουν οι Dani Sordo-Candido Carrera.

Όμως την μεγαλύτερη συμμετοχή θα έχει η M-Sport Ford WRT, με έξι Puma Rally1, με τον άνθρωπο που τραβάει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας να μην είναι άλλος από τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, τον Γάλλο Sebastien Loeb, ο οποίος με συνοδηγό την Isabelle Galmiche (έχουν μόλις 35 βαθμούς φέτος), επιστρέφει για πρώτη φορά στο Ράλλυ Ακρόπολις μετά από 10 χρόνια (ήταν νικητής το 2021 με Citroen) και πιθανότητα θα είναι και η τελευταία του για το πρωτάθλημα WRC.

Επίσης με την M-Sport Ford θα δούμε τους Craig Breen-Paul Nagle (στην 6η θέση με 64 βαθμούς), αλλά και τους ταλαντούχους Gus Greensmith-Jonas Andersson, Adrien Fourmaux-Alexandre Coria και Pierre Louis Loubet-Vincent Landais.

Με την M-Sport Ford θα δούμε και την μοναδική Ελληνική συμμετοχή της κατηγορίας Rally1, αυτή του οδηγού Ιορδάνη Σερδερίδη, ο οποίος θα πραγματοποιήσει τη δεύτερη φετινή του εμφάνιση με το αυτοκίνητο, με συνοδηγό τον Frederic Miclotte, έχοντας πάρει 6 βαθμούς.

Οι διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις

ΠΕΜΠΤΗ 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ – 19.30

ΥΠΕΡΕΙΔΙΚΗ ΟΑΚΑ

Μήκος: 1,95 χλμ

Μετά από 17 χρόνια, όπως έγινε δηλαδή και το 2005, έτσι και φέτος θα δούμε στο ΟΑΚΑ μία μοναδική υπερειδική διαδρομή για το Παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC), που με την πρώτη ματιά εντυπωσιάζει και υπόσχεται πλούσιο θέαμα. Ο αγωνιστικός χώρος του Ολυμπιακού Σταδίου θα έχει μετατραπεί σε μία γρήγορη πίστα ειδικής διαδρομής, ασφάλτινη, συνολικού μήκους 1,95 χλμ, με την εικόνα αυτή να μεταδίδεται σε 150 χώρες στον κόσμο, με περίπου 50 εκατομμύρια τηλεθεατές, μαζί με τους τυχερούς θεατές που θα βρεθούν στις εξέδρες του ΟΑΚΑ, να απολαμβάνουν από τους τηλεοπτικούς τους δέκτες την προσπάθεια 70 αγωνιστικών αυτοκινήτων.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ – 07.53

ΕΔ 2-4 ΛΟΥΤΡΑΚΙ

Μήκος: 17,95 χλμ.

Πρόκειται για μια αρκετά τεχνική ε.δ.. Η αφετηρία της βρίσκεται λίγο μετά το Λουτράκι και συγκεκριμένα ακριβώς πριν την είσοδο του «ΧΥΤΑ», μετά τον οικισμό Καλλιθέας. Στα πρώτα 7,30 χλμ. η διαδρομή είναι σχετικά στενή, αλλά γρήγορη. Κατόπιν «μπαίνει» σε άσφαλτο σε μια κλειστή αριστερή στροφή και ανηφορίζει για περίπου 2,8 χλμ.. Η συνέχεια είναι σε χώμα «3A», με ένα πολύ στρωτό και γρήγορο κομμάτι μήκους 3,6 χλμ.. Στη διασταύρωση που οδηγεί προς Παναγία Πράθι, τα αυτοκίνητα στρίβουν αριστερά προς το Λουτράκι, σε ένα ιδιαίτερα γρήγορο κατηφορικό κομμάτι 3,9 χλμ. μέχρι τον τερματισμό, εμπρός από την εκκλησία του οικισμού Νέα Πολιτεία.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 – 08.46

ΕΔ 3 ΧΑΡΒΑΤΙ

Μήκος: 14,42 χλμ.

Τα πρώτα χιλιόμετρα είναι σχετικά ανηφορικά, όχι ιδιαίτερα γρήγορα, σε μια διαδρομή που είτε κινείται παράλληλα είτε διασχίζει την κοίτη του ποταμού. Στο έκτο χλμ. στρίβει αριστερά και ανηφορίζει προς τα Πίσια, μέσω ενός σχετικά σκληρού τμήματος για τα επόμενα 3,0 χλμ. Από εκεί, τα αυτοκίνητα στρίβουν αριστερά σε ένα σχετικά στενό κατηφορικό κομμάτι με αρκετές φουρκέτες, μήκους 5,0 χλμ μέχρι τον τερματισμό στην είσοδο του οικισμού Χαρβάτι.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 – 13.12

ΕΔ 5 ΔΑΦΝΗ

Μήκος: 13,99 χλμ.

Πρόκειται για μια νέα ειδική διαδρομή που ξεκινά από το χωριό Δάφνη, σε ιδιαίτερα καλό οδόστρωμα. Ανηφορίζοντας έχει πέντε διαδοχικές φουρκέτες και ένα χιλιόμετρο μετά μπαίνει μέσα σε ένα «δάσος» από ανεμογεννήτριες. Στο 8ο χλμ. στρίβει δεξιά και από εκεί αρχίζει μία πολύ γρήγορη κατάβαση μέχρι τη Μονή Προφήτου Ηλία, όπου και ο τερματισμός.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 – 15.15

ΕΔ 6 ΛΙΒΑΔΕΙΑ

Μήκος: 21,03 χλμ.

Τα πρώτα 5,6 χλμ. είναι γνωστά από την παλιά ειδική διαδρομή «Ευαγγελίστρια». Αυτό το τμήμα έχει πολύ καλό οδόστρωμα, ωστόσο, επειδή στην πορεία έχει ασφαλτοστρωθεί, ειδική διαδρομή στρίβει αριστερά και περνώντας μέσα από δύο παλιά λατομεία μαρμάρου φτάνει και διασχίζει την άσφαλτο της Αγ. Άννας. Από εκεί ξεκινάει ένα φαρδύ και γρήγορο κομμάτι, που μετά από 4,2 χλμ. στρίβει δεξιά σε δασικό και πιο στενό δρόμο. Μετά από άλλα 4,2 χλμ. τερματίζει σχεδόν 1,7 χλμ. πριν από το χωριό του Ελικώνα.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 – 17.53

ΕΔ 7 ΒΩΞΙΤΕΣ

Μήκος: 22,97 χλμ.

Μία από τις πλέον κλασικές ακροπολικές ειδικές διαδρομές. Ξεκινά πάνω από τα μεταλλεία βωξίτη στον παραλιακό δρόμο Ιτέας-Γαλαξιδίου, με ανηφορικό και πολύ γρήγορο κομμάτι, για να βγει στην άσφαλτο έπειτα από 8,5 χιλιόμετρα. Μετά από 370 μέτρα ασφάλτου μπαίνει στις Καρούτες, όπου η ευχαρίστηση συνεχίζεται αμείωτη. Γρήγορο έως πολύ γρήγορο «πατημένο» χώμα, με πολλές εναλλαγές, τόσο σε τοπίο όσο και σε ρυθμό. Ακολουθεί το πολύ τεχνικό κατηφορικό κομμάτι προς τη διασταύρωση για Προσήλιο, όπου βρίσκεται και ο τερματισμός.

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 – 08.33

ΕΔ 8-11 ΠΥΡΓΟΣ

Μήκος: 33,20 χλμ.

Η μεγαλύτερη ειδική του αγώνα. Ξεκινάει λίγο μετά την έξοδο του χωριού Πύργος με σχετικά στενό, αλλά καλό κομμάτι, για 12 χλμ. Συνεχίζει σε σχετικά φαρδύ δρόμο και διασχίζει το χωριό Δάφνη. Από εκεί ξεκινάει ένα ιδιαίτερα στενό κομμάτι, γρήγορο στην αρχή και αρκετά κλειστό προς το τέλος, με μήκος περίπου 6 χλμ. μέχρι το χωριό Ανατολή. Από εκεί και για περίπου 10 χλμ., είναι πολύ γρήγορη και ιδιαίτερα απολαυστική για τα πληρώματα. Ίσως το πιο ενδιαφέρον κομμάτι ολόκληρου του αγώνα για τους συμμετέχοντες.

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 – 09.34

ΕΔ 9-12 ΠΕΡΙΒΟΛΙ

Μήκος: 17,42 χλμ.

Ξεκινάει με ένα κομμάτι 7,0 χλμ. που σε περίπτωση βροχής θα δυσκολέψει τα πληρώματα (μέσα στα δέντρα, με ελάχιστη ορατότητα και καθόλου χώρο για θεατές). Ακολουθούν περίπου 2,50 χλμ. με πολλή φυτευτή πέτρα, ενώ από εκεί και μέχρι τον τερματισμό, το οδόστρωμα είναι στρωτό. Η συγκεκριμένη ειδική διαδρομή δεν προσφέρεται για παρακολούθηση. Πολύ δύσκολη πρόσβαση τόσο στην εκκίνηση όσο και στον τερματισμό, με ιδιαίτερα πυκνή βλάστηση στα πρώτα 8 χιλιόμετρα.

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 – 11.08

ΕΔ 10-13 ΤΑΡΖΑΝ

Μήκος: 23,37 χλμ.

Η επιστροφή της ειδικής διαδρομής «Ταρζάν» πέρυσι «αγκαλιάστηκε» από τους θεατές. Τα πρώτα, περίπου δέκα κατηφορικά χιλιόμετρα, περνούν μέσα από πυκνό δάσος, σε σκληρό δρόμο. Στη συνέχεια, για περίπου 4 χιλιόμετρα ο δρόμος είναι ιδιαίτερα καλός. Mετά τη διασταύρωση για Ροβολιάρι και Ρεντίνα αρχίζει το γνωστό λιθόστρωτο του Ταρζάν, που ταλαιπωρεί αναρτήσεις και λάστιχα. Ο τερματισμός είναι λίγο πριν την είσοδο του χωριού Παλαιά Γιαννιτσού.

ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 – 09.08

ΕΔ 14-16 ΕΛΕΥΘΕΡΟΧΩΡΙ + WOLF POWER STAGE

Μήκος: 16,90 χλμ.

Mία κλασική ακροπολική ειδική διαδρομή, που φέτος αποτελεί και την Wolf Power Stage Ξεκινώντας έξω από το Ελευθεροχώρι, ανηφορίζει σχετικά γρήγορα μέχρι την πρώτη λίμνη (η οποία δεν έχει νερό) και μετά μπαίνει στο δάσος, σε ένα πολύ στενό κομμάτι μέχρι τη διασταύρωση της Δριμαίας. Από εκεί ο δρόμος γίνεται πάρα πολύ γρήγορος μέχρι το ύψος της δεύτερης λίμνης (χωρίς νερό). Μετά από περίπου 1,50 χλμ. γίνεται και πάλι πολύ στενός.

ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022 – 10.11

ΕΔ 15 ΕΛΑΤΕΙΑ-ΡΕΓΚΙΝΙ

Μήκος: 11,26 χλμ.

Ξεκινάει 2,50 χλμ. επάνω από το χωριό Ελάτεια, προς Βασιλικά-Ρεγκίνι. Τα πρώτα 4,50 χλμ. είναι ανηφορικά, σε σχετικά καλό οδόστρωμα και με αρκετές φουρκέτες. Αυτό το κομμάτι διαδέχεται από ένα πολύ γρήγορο κατηφορικό, μήκους 2,0 χλμ., μέχρι να φτάσει σε αλλαγή πορείας (αριστερά) προς Ρεγκίνι. Σε 290 μέτρα περνάει από νερά, για να ξεκινήσει το τελευταίο, ιδιαίτερα τεχνικό κατηφορικό κομμάτι, μήκους περίπου 4,6 χλμ. μέχρι τον τερματισμό.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ AUTOMOTO