Οδήγηση και βροχή

Ο καιρός έχει χαλάσει και μπαίνουμε πλέον στα βαθιά του χειμώνα. Τι πρέπει να προσέξουμε όμως όταν οδηγούμε με κακό καιρό και πως μπορούμε να προετοιμαστούμε για τις ιδιαίτερες συνθήκες που πρόκειται να αντιμετωπίσουμε;

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να γνωρίζουμε την κατάσταση του αυτοκινήτου μας και ιδιαίτερα των φρένων και των ελαστικών. Μια σωστή και τυπική συντήρηση του αυτοκινήτου βάση του manual του κατασκευαστή είναι ότι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε για την ασφάλεια μας.

Πρέπει να έχουμε φροντίσει να είναι σε καλή κατάσταση τα ελαστικά και από άποψη ηλικίας αλλά και από άποψη φθοράς καθώς όσο λιγότερο το πέλμα του ελαστικού μας τόσο ευκολότερα μπορεί να υπάρξει το φαινόμενο της υδρολίσθησης. Εκτός αυτού όμως πρέπει να είμαστε και τυπικοί με τον έλεγχο του αέρα των ελαστικών καθώς επηρεάζει άμεσα την συμπεριφορά του.

Αν σας πιάσει δυνατή βροχή καλό είναι να βρείτε ένα ασφαλές σημείο και να περιμένετε να κοπάσει. Ο λόγος είναι ότι στην πολύ έντονη βροχόπτωση οι υαλοκαθαριστήρες δεν μπορούν να διαχειριστούν τόσο καλά τις μεγάλες ποσότητες του νερού ενώ παράλληλα δυσκολεύει η ορατότητα των άλλων οχημάτων αλλά και του δικού σας. Το καλύτερο είναι να επιλέξετε κάποιον ειδικά διαμορφωμένο χώρο parking, ειδικά αν κινείστε σε εθνική οδό. Για μεγαλύτερη ασφάλεια μπορείτε να έχετε αναμμένα τα φώτα και τα αλάρμ του αυτοκινήτου ώστε να βλέπουν και οι υπόλοιποι οδηγοί την θέση σας.

Σε κάθε περίπτωση που νιώσετε το αυτοκίνητο σας να γλιστράει πατήστε σταδιακά το φρένο χωρίς απότομη πίεση. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης όμως αν μιλάμε για αυτοκίνητο χωρίς abs πιέζουμε επαναλαμβανόμενα το πεντάλ του φρένου για να μην μπλοκάρουν οι τροχοί, ενώ αντίθετα σε αυτοκίνητα νεότερης τεχνολογίας με σύστημα abs κρατάμε σταθερά και με δύναμη πιεσμένο το πεντάλ του φρένου και ας νιώθουμε τον κλασσικό κραδασμό στο πόδι μας.

Όταν μπαίνετε στο αυτοκίνητο ενώ βρέχει το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να τρίψετε καλά τις σόλες του παπουτσιού σας στο πατάκι ώστε να αποφευχθεί η περίπτωση να γλιστρήσουν τα παπούτσια σας. Πρέπει να ελέγχετε συχνά τα φώτα, τα φλάς και τα φώτα στοπ του αυτοκινήτου, όπως και τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων για την αποτελεσματικότητα τους.

Επίσης πολύ βασικό είναι να κρατάμε μεγαλύτερες αποστάσεις στη βροχή και σε όλες τις ιδιαίτερες συνθήκες οδήγησης. Υπολογίστε ότι οι αποστάσεις σχεδόν 3πλασιάζονται σε περίπτωση φρεναρίσματος στη βροχή σε σχέση με το στεγνό οδόστρωμα. Σε αυτό βέβαια συμβάλουν και οι Ελληνικοί δρόμοι καθώς το οδόστρωμα σε πολλά σημεία είναι σε κακή κατάσταση ή ακόμα χειρότερα με μπαλώματα και λακκούβες.

Ο καλύτερος τρόπος να αποφύγετε την ολίσθηση που δημιουργείται από το νερό στο δρόμο, τους ρύπους, το λάδι κ.λπ. είναι να ελαττώσετε ταχύτητα. Η οδήγηση με χαμηλότερη ταχύτητα εξασφαλίζει την μεγαλύτερη πρόσφυση του ελαστικού με τον δρόμο. Ειδικά σε εθνικές οδούς η χαμηλή ταχύτητα βοηθάει και στην αντιμετώπιση των πλευρικών ανέμων.

Επίσης μέσα στο πορτμπαγκάζ του οχήματος μας πρέπει να υπάρχει και ένα σετ χιονοκουβέρτες γιατί ποτέ δεν ξέρουμε τι πρόκειται να αντιμετωπίσουμε όταν κινούμαστε τον χειμώνα.

Latest from Blog