Παράτεινε τη ζωή του συμπλέκτη σου (tips)

08/12/2022

Σε μια εποχή όπου το παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων έχει χάσει έδαφος απέναντι στα αυτόματα, δυστυχώς ή ευτυχώς στη χώρα μας υπάρχουν ακόμα πολλά χειροκίνητα κιβώτια. Τι μπορούμε να κάνουμε όμως για να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής του συμπλέκτη;

Μπορεί να είναι πιο κουραστικό ένα χειροκίνητο κιβώτιο στην καθημερινή μετακίνηση και την κίνηση της πόλης όμως μια αντικατάσταση συμπλέκτη σ’ ένα χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ φθηνότερη υπόθεση σε σχέση με την επισκευή ενός αυτόματου. Τι μπορούμε να κάνουμε όμως για να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής του συμπλέκτη μας;

Δεν πατάμε συμπλέκτη όσο είμαστε σταματημένοι

Όσο περιμένετε να ανάψει το πράσινο, πρέπει να έχετε το κιβώτιο στη «νεκρά» και το πόδι σας μακριά από τον συμπλέκτη. Αν τον πατάτε όσο το αυτοκίνητο είναι ακίνητο τότε φθείρεται χωρίς λόγο, ενώ αν πατιέται έχοντας και ταχύτητα μέσα, η φθορά είναι ακόμη μεγαλύτερη. Το χειρότερο σενάριο είναι να μην πατάτε καθόλου φρένο αν το έδαφος είναι ανηφορικό και να κρατάτε το αυτοκίνητο σε ισορροπία συμπλεκτάροντας. Η φθορά σε αυτή την περίπτωση είναι τεράστια.

Πατάτε τον συμπλέκτη μέχρι το τέρμα της διαδρομής του

Κάποιοι οδηγοί αλλάζουν σχέση στο κιβώτιο χωρίς να εξαντλούν τη διαδρομή του αριστερού πεντάλ. Όσο ψηλά κι αν «πιάνει» ο συμπλέκτης σας, εσείς θα πρέπει να κάνετε ολόκληρη την κίνηση με το πόδι σας για να τον προστατέψετε από τη γρήγορη φθορά. Σε αντίθετη περίπτωση, ο μηχανισμός δεν ολοκληρώνει τη διαδρομή του και οι αλλαγές σχέσεων προκαλούν μεγαλύτερες τριβές στον δίσκο και σε βάθος χρόνου και στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Αποφύγετε το υπερβολικό βάρος

Καμιά φορά οι υποχρεώσεις είναι αυξημένες, όμως το περισσότερο βάρος σημαίνει και μεγαλύτερη φθορά στον συμπλέκτη. Κάθε φορά που το υπερφορτωμένο σας αυτοκίνητο σταματά, η δύναμη που χρειάζεται για να ξεκινήσει πάλι είναι αυξημένη σε σύγκριση με τις φορές που είναι άδειο. Η εκκίνηση σε ανηφορικά κομμάτια δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Το ίδιο ισχύει και για τη ρυμούλκηση. Όσο πιο βαρύ είναι το τρέιλερ, τόσο μεγαλύτερη προσπάθεια καταβάλλει ο κινητήρας για να ξεκινήσει το όχημα και κατά συνέπεια, ο συμπλέκτης επιβαρύνεται.

Μην τον ζορίζετε άσκοπα

Προσπαθήστε όταν βρίσκεστε σε μια μεγάλη ανηφόρα να την ανεβαίνετε πατώντας μόνο το γκάζι, αν χρειάζεται καλύτερα να επιλέξετε και χαμηλότερη σχέση. Αν σταματήσετε στην ανηφόρα και πρέπει να ξεκινήσετε πάλι μετά, τότε ο συμπλέκτης ζορίζεται και τρώγεται περισσότερο. Έχετε παρατηρήσει ποτέ μια άσχημη και περίεργη μυρωδιά ύστερα από ζόρικο ξεκίνημα σε ανωφέρεια; Αυτός ήταν ο συμπλέκτης σας! Αν προκύψει μια τέτοια κατάσταση και δεν υπάρχει άλλη λύση, δοκιμάστε να ξεκινήσετε κρατώντας το όχημα με χειρόφρενο.

Μην βάζετε όπισθεν ενώ το όχημα δεν έχει ακινητοποιηθεί τελείως

Μια από τις πιο λανθασμένες κινήσεις που μπορεί να κάνει ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι να επιλέξει την όπισθεν ενώ το αυτοκίνητο κινείται ακόμη προς τα εμπρός. Φυσικά ισχύει και το αντίθετο, δηλαδή να βάλει την πρώτη ενώ το όχημα κινείται προς τα πίσω. Ο συμπλέκτης ζορίζεται πολύ, αλλά και η υπόλοιπη μετάδοση, προκαλώντας γενικότερη ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων. Καλό θα είναι να σταματάτε και μετά να βάλετε την όπισθεν. Επίσης, αν η ταχύτητα δεν μπαίνει (συμβαίνει μερικές φορές και δεν είναι πρόβλημα) τότε δοκιμάστε και πάλι να βάλετε μια άλλη ταχύτητα και μετά όπισθεν ή πρώτη. Ένας άλλος τρόπος είναι να αφήσετε για δευτερόλεπτα το πεντάλ του συμπλέκτη και να προσπαθήσετε πάλι.

Μην ακουμπάτε το πόδι σας άσκοπα στο πεντάλ

Από τη στιγμή που θα γίνει η αποσύμπλεξη και μέχρι να χρειαστεί να αλλάξετε ταχύτητα ή να βάλετε νεκρά το πόδι σας δεν πρέπει να είναι επάνω στο πεντάλ για κανέναν λόγο. Χωρίς να το θέλετε ακόμα και το παραμικρό άγγιγμα του πεντάλ προκαλεί πολύ γρηγορότερη φθορά στον δίσκο. Αυτός είναι και ο λόγος που όλοι οι κατασκευαστές εξοπλίζουν τα αυτοκίνητα τους με foot rest.

Δημοφιλή Θέματα

Latest from Blog

Euro 2024: «Τρελαμένος» Κροάτης τραγουδάει για… χάρη της «Χρβάτσκα» σε ζωντανή σύνδεση! – Τουλάχιστον 100.000 Κροάτες στη Γερμανία

Πρεμιέρα για το Euro 2024 στη Γερμανία και το Βερολίνο, με τα μέτρα ασφαλείας να είναι δρακόντεια, χωρίς ωστόσο να επηρεάζει το εορταστικό κλίμα της διοργάνωσης.…

Γ. Κορακίδης: Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που προπονειται σε χωράφι με μεζούρα, μπιτόνια από λάδι και… απορρυπαντικά

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Γ. Κορακίδης, μιλάει από το Κιλκίς στο «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση» για τις άθλιες συνθήκες προπόνησής του, σε ένα χωράφι χρησιμοποιώντας μέχρι μπιτόνια από ελαιόλαδο και απορρυπαντικά για την προπόνησή του.…

EURO 2024: Πρεμιέρα με… θρίαμβο για τα «πάντσερ» (video)

Με τρομερή ένταση στο παιχνίδι της, η Γερμανία μετέτρεψε σε… παράσταση για έναν ρόλο την πρεμιέρα της στο EURO 2024, συντρίβοντας την Σκωτία με 5-1 στο πλαίσιο της 1ης αγωνιστικής του 1ου ομίλου κι έκανε την καλύτερη δυνατή εκκίνηση στη διοργάνωση. Με δύο γκολ απ’ τους Βιρτς και Μουσιάλα στο…

Πρωταθλητής Ελλάδας ο Παναθηναϊκός

Μία από τις συγκλονιστικότερες σειρές τελικών στην Ιστορία, στα πλέι οφ της Basket League έλαβε τέλος, με την ανάδειξη του Παναθηναϊκού σε Πρωταθλητή Ελλάδας 2024, ανήμερα της 37ης επετείου της κατάκτησης του χρυσού μεταλλίου από την εθνική ανδρών στο Ευρωμπάσκετ του 1987. Στον 5ο και τελευταίο τελικό, μέσα στο κατάμεστο…